Analýza strukturovaných dat

V rámci technického SEO si můžete na své stránky umístit speciální druh kódu, kterým můžete označit několik parametrů na stránkách – pak se u vás vyhledávače snadněji zorientují a lépe pochopí webové stránky. Přehled všech parametrů naleznete na Schema.org.

Jak obecně fungují a jak jej použít jsem vám již psal v článku o strukturovaných datech. V této sekci “Jak na” se zaměříme, jak si můžete jednoduše zkontrolovat nasazení strukturovaných dat. Někdo z vás určitě zná nástroj od Google – Test Strukturovaných dat. Možná jej používáte, pokud jste nasazovali strukturovaná data pouze na pár stránek či případně chcete zkontrolovat typologicky celý web – tím že si vložíte hlavní stránku, pak stránku s výpisem článků, detail článku, statické stránky a mnoho dalšího. Tento nástroj je sice užitečný a pro kontrolu nasazení strukturovaných dat je úplně postačující.

Nicméně samotný nástroj Google Search Console nám dokáže zobrazit, jak jsou strukturovaná data implementována, zda neobsahují chyby a vidíme progress nasazování v čase. Oba nástroje vám případně i zobrazí chyby nebo doporučení, které můžete opravit. Jediný rozdíl mezi těmito nástroji je ten, že Test strukturovaných dat vám zkontroluje pouze jednu URL, kterou do nástroje vložíte (případně pak zkopírovaný zdrojový kód). GSC vám pak dá přehled všech stránek, na kterých jsou strukturovaná data nasazena a Googlebot si jich všiml.

Jak zkontrolovat nasazení strukturovaných dat v GSC?

Jestliže si chcete zkontrolovat nasazení strukturovaných dat přes Google Search Console, pak postupujte níže uvedeným postupem:

  1. přihlaste se do služby Google Search Console
  2. vyberte konkrétní web/službu
  3. v levém menu vyberte “Vzhled vyhledávání” -> “Strukturovaná data
Analýza strukturovaných dat v Google Search Console
Analýza strukturovaných dat v Google Search Console

Uvidíte přehled všech nasazených strukturovaných dat podle typu značky. GSC nám značky rozděluje podle toho, do jaké oblasti spadají. Tzn. můžete zde najít skupiny jako “Product”, “WebPage”, “LocalBusiness” a další.

Na hlavní osu (levá osa) se zobrazuje počet položek, na kterých jsou značky nasazeny (případně nad grafem vidíte, kolika stránek se to týká). Na vedlejší osu (pravá osa) nám nástroj vynáší chyby – tudíž např. po odstranění chyb můžeme zkontrolovat, zda i na grafu se projevují změny a klesá nám např. počet chyb.

Strukturovaná data - Google Search Console
Strukturovaná data – Google Search Console

Jak jsem již na začátku zmínil, snažil jsem se pro vás pouze vytvořit návod, kde si můžete nasazení strukturovaných dat zkontrolovat (a nikoliv pouze po jedné URL). Pokud se chcete dozvědět více informací, pak vám mohu doporučit článek, kde jsem se snažil obecně popsat veškeré informace o strukturovaných datech.

Analýza strukturovaných dat
4 (80%) 2 votes

Poslední aktualizace článku: 16. října 2017 v 15:10

Autor článku: Pavel Zaněk

Pracuji jako SEO specialista pro firmu Vivantis. Za svoji působnost v online marketingu jsem se zaměřil na optimalizaci pro vyhledávače. Pomáhám webovým stránkám být dohledatelné a usnadňuji práci vyhledávačům v procházení stránek a pochopení jich.

Kromě marketingu se specializuji na tvorbu webových stránek pouze v redakčním systému WordPress. Tudíž ho znám velmi dobře a s jeho pomocí jsem schopný vytvářet webové stránky počínaje firemními weby až po e-shopy a rezervační systémy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.